RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających
zainteresowaniom dziecięcym, podejmowanie zabawy w kącikach zainteresowań (gry i zabawy dydaktyczne, zabawy: konstrukcyjne, manipulacyjne, ruchowe, plastyczne); praca indywidualna z dzieckiem pod kierunkiem nauczyciela, zabawy ze śpiewem, przy muzyce, integracyjne, paluszkowe , obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe.
8.00-8.20 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, pląsy.
8.20-8.30 Czynności higieniczne i przygotowanie do śniadania.
8.30-8.50 Śniadanie
8.50-9.00 Czynności higieniczne i przygotowanie do zajęć.
9.00-10.00 Zajęcia dydaktyczne będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego w tym poruszające aktywność: językową, społeczną, matematyczną, przyrodniczą, muzyczną, ruchową, plastyczną, techniczną, teatralną.
10.00-11.00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym, zabawy swobodne w sali – indywidualne lub w zespołach, indywidualna praca z dzieckiem pod kierunkiem nauczyciela.
11.00-11.10 Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze, czynności samoobsługowe w szatni.
11.10-11.50 Pobyt na świeżym powietrzu w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, spacery, zabawy dowolne na ogrodzie przedszkolnym lub placu zabaw.
11.50-12.00 Powrót. Czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne w łazience.
12.00-12.30 Obiad
12.30-13.00 Odpoczynek poobiedni. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, opowiadań relaksacyjnych, kołysanek, literatury dziecięcej; ćwiczenia oddechowe, gimnastyka relaksacyjna, zabawy teatralne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
13.00-13.45 Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, zabawy ze śpiewem, kołowe, paluszkowe, ruchowe, działalność plastyczna, zabawy dowolne w sali; działania według rytmu tygodnia.
13.45-14.00 W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
14.00-14.20 Podwieczorek.
14.40-16.30 Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali, w zależności od pory roku- zabawy dowolne w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci.