GODZINY |
RODZAJ ZAJĘCIA/AKTYWNOŚCI |
6.30 – 8.00 |
schodzenie się dzieci, zabawy służące realizacji pomysłów dzieci w tym: zabawy przy stolikach, zabawy w wybranych kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne na dywanie, rozmowy podczas obserwacji |
8.00 – 8.15 |
zabawy integracyjne w tym: zabawy ze śpiewem, zabawy kołowe, zabawy paluszkowe oraz wszelkie zabawy rozwijające aktywność ruchową (ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe) |
8.15 – 8.30 |
czynności higieniczno – sanitarne w łazience, przygotowanie się do I śniadania |
![]() 8.30 – 9.00 |
I śniadanie |
9.00 – 10.00 |
realizacja zadań edukacyjnych obejmująca aktywność językową, społeczną, matematyczną, przyrodniczą, muzyczną, plastyczną, techniczną, teatralną |
![]() 10.00 – 10.30 |
zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań oraz zabawy swobodne przy stolikach; praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
10.30 – 11.00 |
czynności higieniczno – sanitarne w łazience – przygotowanie się do II śniadania, II śniadanie |
11.00 – 11.45 |
czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze: pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy na placu zabaw, spacery w najbliższej okolicy |
![]() 11.45 – 12.00 |
powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni i zabiegi higieniczno – sanitarne w łazience |
![]() 12.00 – 12.30 |
obiad |
12.30 – 13.00 |
odpoczynek poobiedni, relaksacje przy muzyce, bajkoterapia, masażyki |
13.00 – 14.00 |
zabawy: dydaktyczne, tematyczne, badawcze, konstrukcyjne, ruchowe, swobodne w wybranych kącikach zainteresowań lub dowolne przy stolikach |
![]() 14.00 – 14.20 |
przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek |
![]() 14.20 – 16.30 |
zabawy dowolne w sali: zabawy zespołowe i indywidualne pod kierunkiem nauczyciela: zabawy stymulujące rozwój procesów zmysłowych, słuchowych, wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej itp.; praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań oraz zabawy swobodne przy stolikach |