Pod pojęciem rytmika należy rozumieć metodę wychowania muzycznego dzieci, która została stworzona przez E. Jaquesa-Dalcroze`a. Łączy ona w sobie taniec, śpiew, muzykę, grę na instrumentach, improwizację instrumentalną i ruchową. Dzieci odtwarzają przebieg muzyczny utworu za pomocą ruchów ciała. Ma to na celu wychowanie ogólne, rozwijające dziecko pod względem muzycznym, ale jednocześnie spełniające jego potrzebę ruchu i aktywności. Dziecko biorące regularnie udział w zajęciach rytmiki będzie wrażliwe na muzykę i ogólnie na sztukę, bardziej samodzielne, inteligentne, aktywne ruchowo oraz sprawne fizycznie.
Zajęcia rytmiczne pozwalają wykształcić u dzieci koordynację ruchową, poprzez ćwiczenia fizyczne w połączeniu z bodźcami dźwiękowymi. Nauczyciel rytmiki uczy dzieci poznawania cech dźwięków – wysokości, czasu trwania. Przekazuje umiejętności odtwarzania rytmu, tempa i metrum. Z czasem dzieci potrafią nazwać dźwięki niskie i wysokie, ciche i głośne, wolne i szybkie.
Zajęcia mają wpływ na zdolności muzyczne dzieci i na ich sprawność fizyczną oraz umysłową. Poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, koordynację ruchową dzieci oraz przygotowują przedszkolaków do przyszłych występów publicznych. Dzieci uczą się piosenek, prostych układów tanecznych i wzbogacają swoją wiedzę o otaczającym ich świecie.
Rytmika w przedszkolu sprawia, że dzieci zyskują umiejętność pracy w grupie, grają na prostych instrumentach muzycznych i mają kontakt z muzyką na żywo.
- 3 – latki (Krasnale) 2×15 min.
- 3, 4 – latki (Wiewióreczki) 2×15 min.
- 4-latki (Żabki) 2×15 min.
- 4, 5 – latki (Sówki) 2×30 min.
- 5 – latki (Pszczółki) 2×30 min.
- 5, 6-latki (Niedźwiadki) 2×30 min.
- 6 – latki (Biedronki) 2x30min.
Dzieci poznają język angielski, podobnie jak język polski, dzięki specjalnie zaaranżowanym sytuacjom językowym. Poprzez uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych, teatralnych, dzieci przyswajają proste polecenia, reagując na nie. Wykorzystując rymowanki, proste wierszyki i piosenki, wzbogacają słownik i utrwalają poznane już słowa.
Zajęcia prowadzone są przez mgr Marzenę Łodygowską w grupie dzieci:
- 3 – latki (Krasnale) 2×15 min.
- 3, 4 – latki (Wiewióreczki) 2×15 min.
- 4-latki (Żabki) 2×15 min.
- 4, 5 – latki (Sówki) 2×30 min.
- 5 – latki (Pszczółki) 2×30 min.
- 5, 6-latki (Niedźwiadki) 2×30 min.
- 6 – latki (Biedronki) 2x30min.
Dzieci uczą się w oparciu o Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska, wyd. Macmillan. Na stronie www.macmillan.pl/strefa-ucznia, znajdziecie Państwo do pobrania bazę bezpłatnych materiałów uzupełniających do podręczników wydawnictwa Macmillan. Materiały te stanowią wsparcie dla rodziców i opiekunów, którzy pragną pomóc dziecku w nauce języka angielskiego w domu.
Religia
Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej i przybliżenie im Osoby Pana Boga jako stwórcy świata i życia tak, aby stał się On dla nich Przyjacielem.
W naszym Przedszkolu realizowany jest program nauczania religii rzymskokatolickiej pt.: Kochamy dobrego Boga. Program ten uwzględnia rozwój psychofizyczny dzieci, stara się być w zgodzie z przeżywanymi przez nie emocjami i relacjami w rodzinie i w grupie rówieśniczej. Ukazuje dzieciom otaczający świat i pozwala otworzyć się na Boga i jego miłość. Zajęcia z religii odbywają się tylko dla dzieci, których Rodzice wyrażą wolę uczestnictwa dziecka w zajęciach.
Na religii promowana jest również postawa przedszkolaka, jako człowieka prawego, życzliwego i otwartego na ludzi.
Zajęcia prowadzone są przez mgr Adama Pepłońskiego w grupie dzieci:
- 3 – latki (Krasnale) 2×15 min.
- 3, 4 – latki (Wiewióreczki) 2×15 min.
- 4-latki (Żabki) 2×15 min.
- 4, 5 – latki (Sówki) 2×30 min.
- 5 – latki (Pszczółki) 2×30 min.
- 5, 6-latki (Niedźwiadki) 2×30 min.
- 6 – latki (Biedronki) 2x30min.
- orzeczenia i opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
- przesiewowe logopedyczne badania dzieci na początku roku szkolnego
- wnioski nauczycieli lub rodziców