
Miesiąc kwiecień w naszej szkole corocznie poświęcamy pamięci naszego patrona Leona Wyczółkowskiego. W tym roku szkolnym w wyjątkowy sposób podjęliśmy tematykę życia i twórczości Wyczóła.
Klasy IV – VII na plastyce wykazały się znajomością wątków z życia Wyczółkowskiego pisząc test. Inspiracją do przygotowania prac na konkurs plastyczny klas I – III i IV – V – VII był obraz “Wiosna – wnętrze pracowni artysty”, natomiast klasa VI przygotowała monotypię. W każdej klasie wybrano jedną – najlepszą pracę.
Klasy VI przygotowały opis obrazu. Klasy VII wykonały mapy z wykazem miejscowości, w których bywał Wyczółkowski oraz quizy i krzyżówki. Efekty podjętych działań można zobaczyć w poniższych materiałach.
Klasy VII – quizy i krzyżówka
Oliwia Małas https://learningapps.org/display?v=pq2jztk0a21
Macelina Wysokińska https://learningapps.org/display?v=pq2jztk0a21
Dominika Holka, Ania Dąbrowska i Szymon Bełdowski https://create.kahoot.it/details/122c0174-109d-45d0-8605-9db01ba1d5fe
Nadia Kaszuba, Kacper Foterek, Mikołaj Kuźmiński https://quizizz.com/join/quiz/6078019a7e53fa001b742437/start?studentShare=true
Natalia Tłuścik https://quizizz.com/admin/quiz/606eeb9280ae51001b5f9cc5/leon-wycz%C3%B3%C5%82kowski
Magdalena Szala
Klasy VI – opis obraz
Obraz „Wiosna – wnętrze pracowni artysty” namalował Leon Wyczółkowski w 1933 r. Dzieło zostało wykonane techniką akwareli, tuszu i kredy. Ma wymiary 71 x 80 cm. Obecnie znajduje się w zbiorach Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.
Tematem obrazu, jak wskazuje tytuł, jest wiosna widoczna z pokoju, w którym pracował artysta. Na pierwszy plan wysuwa się otwarte okno, przez które widać obsypaną licznymi kwiatami śliwę. Promienie wiosennego słońca oświetlają drzewo, a powiewy wiatru wprawiają białe firanki w falowanie. W tej części obrazu dominują jasne, ciepłe barwy. Biel kwiatów, błękit nieba, soczysta zieleń sadu sprawiają przyjemne wrażenie. Drugi plan to wnętrze pracowni. W środku przykuwa uwagę odwrócony do okna pusty fotel. Przed nim na parapecie leży otwarta książka, w której przewracają się kartki. Z lewej strony stoi krzesło, nad nim wisi zegar. Po prawej stronie okna widać prawdopodobnie duże lustro, w którym odbija się obraz. Pod lustrem umieszczona jest ciężka komoda. Na niej widnieje prawdopodobnie niewielka statuetka. Całości pokoju dopełnia ciemnoszary dywan. Wszystkie meble są ciemne i to sprawia, że pracownia jest ponura i smutna. Jej wizerunek kontrastuje z ciepłymi widokami za oknem.
Książka i pusty fotel i zegar symbolizują przemijanie, a krzesło – miejsca dla następcy mistrza.
Obraz nam się podoba. Chociaż wystrój pokoju nie jest przytulny, to jednak nadzieją napawa piękny widok sadu wiosną. Dla nas dzieło ważne jest także z tego powodu, że artysta uwiecznił na nim miejsce w Gościeradzu, gdzie przebywał pod koniec swojego życia.
Klasa VI z panią Małgorzatą Wilczyńską
Klasy VII – mapy
https://jamboard.google.com/d/1ThbAXnLWjNLlgdS081d8fALLFTk9CJrbfPfC4k9NZV4/viewer
Wyniki konkursu plastycznego – “Co wyczuł Wyczół?”











Klasa VII – Magdalena Sz.